Продължете към съдържанието

Food Trends 2023

    Нашият екип проучи  какви ще са тенденциите през следващите 12 месеца в готвенето и храната. Стремежът към близост и прозрачност, по-зелени инициативи, и без изненада, последиците от инфлацията са сред 10-те кулинарни тенденции, които ще отбележат 2023 година.

    1. Близост и прозрачност

    Сега повече от всякога хората искат да знаят откъде идва храната им, как се приготвя и мащабното въздействие, което може да има. Водено от по-младите поколения, това търсене на устойчивост и намаляване на ефектите, които нашето потребление има върху планетата, ще бъде изразено чрез прозрачност между потребителите и веригите за доставки. Ще се говори повече от всякога  и за местно произведена  храна и по-добра комуникация  между компаниите и техните клиенти. Всичко това може да бъде изразено чрез градско земеделие, регенеративно земеделие и дори продоволствен суверенитет в стремежа да си върнем храната.

    2. Инфлация

    Думата на устните на всички в края на годината? Инфлация. Текущите цени в магазина за хранителни стоки вероятно ще ви накарат да преосмислите това, което купувате седмично и ще ви позволят да правите нововъведения в кухнята с по-достъпни опции. Помислете за по-добро използване на нетрайни продукти, консервирани храни и други по-евтини съставки, които ще играят по-важна роля във вашите рецепти.

    3. Повече безмесни чинии

    Тофу сега е по-популярен от всякога! Растителните храни вече не се разглеждат само като “алтернатива”, а като съставки сами по себе си. През 2023 г. ще хвърлим светлина върху вегетарианските ястия и съставки, като ги третираме по същия начин в кухнята, както бихме третирали месните протеини.

    4. Възходът на гъбите

    Грандиозното изкачване на гъбите като съставка в рецептите ще продължи и през следващата година. Все повече ресторанти ги включват в менютата си заради богатия си вкус умами (известен като петия основен вкус), ниското им въздействие върху околната среда, а също и ниската им цена. Не забравяйте да държите очите си отворени, тъй като все повече и повече сортове се появяват в магазините за хранителни стоки.

    5. Разширяване на храненето на местно ниво

    Любопитството на потребителите да научат повече за това откъде идва храната им, ще тласне пазара към иновации, за да предложи качествени “местни” продукти без компромиси. Има много примери за инициативи, като например зимното зеленчукопроизводство, работата на иновативни фермери, или дори нарастващия списък от инициативи за градско земеделие. Идеи със сигурност не липсват!

    6. Социални медии и фюжън кухня

    Наред с тенденцията към по-тясна близост до нашите храни, социалните медии ще отворят очите ни за рецепти от цял свят. Сливането на двете тенденции ще ни донесе красиви рецепти, вдъхновени от синтеза, и желание да откриваме нови продукти.

    7. Новото „Пикантно“ – „Spicy”

    Това желание за откритие ще ни накара да разширим хоризонтите си по отношение на чушките и подправките. Популярността на лютите чушки през последните години се появи във всичко от мед до аромати на картофен чипс. 2023 г. ще дойде  с откриването на чушки и подправки, които ще издигнат играта за пикантността на ново, по-високо ниво

    8. Страст към напитките

    Задвижван от нарастващия ръст на безалкохолните напитки, може да се очаква нарастващ интерес към други малко известни напитки. Bubble чай вече е много обичан, както и чай матча. Но кажете „Здравей“ на японския чай ходжича, микелагуа, приготвен със сок и подправки, или дори мексиканската оризова напитка, хорчата. В чая, студен или разклатен, се отваря свят от възможности!

    9. Водорасли

    Kombu, Wakamé и Nori са добре познати водорасли от японската кухня. Добре установена в Азия и в някои крайбрежни райони по света, консумацията на морски водорасли все още не е така широко разпространена. Потенциалът на водораслите е огромен и през тази година ще видим нови приложения в кулинарията.

    10. „Донесете дъските“

    Това нямаше да е истинска статия за тенденциите в храните през 2023 г., ако не говорехме за дъски! Видяхме ги в изобилие през последните няколко месеца. Не смятаме, че тенденцията ще продължи след следващите няколко месеца, но самата концепция със сигурност ще се разпространи. Пропуснали сме акта на хранене заедно, а концепцията за споделяне е улеснена с поднос. Така традицията ще бъде запазена жива и през следващата година.

    Вашият коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *